HEJT W INTERNECIE W BRANŻY NIERUCHOMOŚCI
Hejt to zjawisko, które na stałe weszło już do naszej świadomości i tak naprawdę jeden z większych problemów społecznych na całym świecie w ciągu kilku ostatnich lat. Jaki to ma związek z prowadzeniem biura nieruchomości w Katowicach? Prowadząc firmę, również w branży obrotu nieruchomościami, niemal obowiązkowe jest już prowadzenie kont w portalach społecznościowych, czyli tam, gdzie na zjawisko hejtu jesteśmy narażeni najbardziej. Przyjrzyjmy się sprawie nieco bliżej.
CZYM JEST HEJT?
Samo zjawisko hejtu polega na publikowaniu w sieci treści agresywnych, obrażających kogoś, niepopartych żadnym racjonalnym wytłumaczeniem, mających na celu uderzenie w konkretną osobę. Często zawiera w sobie elementy mowy nienawiści i nękania. Może też prowadzić do zachęcenia innych ludzi do podobnych reakcji i w związku z tym szerzenia całego zjawiska. Internet jest do tego idealnym miejscem, ponieważ wydaje się nam, że jesteśmy w nim anonimowi – możemy opublikować coś i uciec, nie mierząc się z obrażaną osobą, ani konsekwencjami tego, co mówimy. Polem do popisu dla hejterów są też oczywiście firmowe profile w portalach społecznościowych.
HEJT A BRANŻA NIERUCHOMOŚCI
Jak przekonywaliśmy też już kiedyś, obecność agencji nieruchomości w sieci to obecnie norma. Według badań z 2018 roku aż 1/3 osób zastanawiających się nad kupnem mieszkania szukała informacji na ten temat na Facebooku. Działania agentów nieruchomości na tym portalu, zarówno te płatne, jak i bezpłatne na własnych profilach, mogą w związku z tym realnie wpływać na działania osób inwestujących w nieruchomości. Kiedy popełnimy na profilu nawet najmniejszy błąd lub pozostawimy go na jakiś czas bez nadzoru, nie obserwując komentarzy i reakcji odbiorców na to, co pisaliśmy, dajemy pożywkę hejterom. Tak, pozornie błahe rzeczy mogą sprawić, że staniemy się celem ataków osób wyładowujących swoją agresję w Internecie. Wiele w takiej sytuacji zależy od tego, w jaki sposób zareagujemy. Najgorzej dla wizerunku firmy, jeśli o hejcie nawet nie wiemy, ponieważ nie śledzimy naszych kont i tego, co mówi się o nas w Internecie. Warto korzystać z narzędzi monitorujących media, dzięki czemu będziemy wiedzieć o tym, co o nas się mówi na bieżąco. W ten sposób nie tylko będziecie mogli lepiej trafić do swoich odbiorców, ale też wychwycicie właśnie wszelkie przejawy hejtu Was dotyczącego. Pozostawienie hejterów samym sobie na Waszych profilach i w miejscach, gdzie można zostawiać opinie na Wasz temat może sprawić, że wizerunek firmy, w tym także agencji nieruchomości znacznie ucierpi, a Wy nie będziecie mieć nad tym żadnej kontroli. Może się to znacząco odbić na Waszej karierze na rynku nieruchomości oraz sprzedaży lokali.
Kontrolowanie wszelkich przejawów hejterskich nie zawsze musi oznaczać oczywiście usuwanie nieprzychylnych komentarzy, czy wdawanie się w dyskusje z taką osobą – chodzi jedynie o możliwość właściwego i wystarczająco szybkiego reagowania na to, co może realnie przełożyć się na Waszą działalność. Branża nieruchomości niestety nie jest tutaj wyjątkiem.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.