KIM JEST DOBRY AGENT NIERUCHOMOŚCI?
Dzisiejszy artykuł jest dedykowany tym, którzy szukają dobrego agenta nieruchomości, jednak przede wszystkim pracownikom agencji nieruchomości. Pierwsi dostaną garść porad, drudzy – wiedzę o tym, jakie oczekiwania mają ich potencjalni klienci. Zachęcamy do dalszej lektury!
Rynek nieruchomości jest ogromny – z łatwością można się więc w nim zagubić. Chociaż gros stron internetowych agencji wygląda profesjonalnie – nie każda z nich warta jest naszej uwagi. Tylko jak wybrać właściwie?
AGENT IDEALNY – PERSPEKTYWA KLIENTA I AGENCJI NIERUCHOMOŚCI
Agencja nieruchomości w momencie zatrudniania pracownika zwraca uwagę na jego doświadczenie, wiedzę z zakresu prawa budowlanego, budownictwa, podstaw procesów finansowania etc. Z drugiej strony, sprawdza także umiejętności interpersonalne przyszłego pracownika – one również są istotne dla potencjalnych klientów.
Statystyczna osoba szukająca agenta nie będzie raczej zainteresowana odpytywaniem go z artykułów prawnych – jeśli jednak przyłapie go na niekompetencji, wówczas stuprocentowo nie skorzysta z jego usług. Najważniejszy dla klientów jest jednak szacunek do ich czasu. Zazwyczaj chcą, by proces poszukiwania domu na sprzedaż zakończył się szybko – dlatego unikać będą tych agentów, którzy notorycznie opóźniają swoją pracę, są nieprzygotowani i nieterminowi.
Po drugie, wysoko cenią sobie słowność. Gdy agent mówi o czynszu o wartości 1200 złotych, a po miesiącu klient otrzymuje rachunek opiewający na kwotę wyższą – z pewnością nie wystawi mu zbyt dobrej opinii...
ŚWIAT OCEN, OPINII I KOMENTARZY – PERSPEKTYWA KLIENTA I AGENCJI NIERUCHOMOŚCI
Właśnie. W dzisiejszym świecie zszargana opinia może szybko zakończyć czyjś biznes. Nie inaczej jest w przypadku agencji nieruchomości – te wciąż są oceniane, polecane lub wręcz przeciwnie. Firmy będące na topie wśród opinii klientów będą budziły dużo większe zaufanie niż te, oceniane na niewiele więcej niż… jedna gwiazdka.
To właśnie komentarze, oceny i opinie są kluczowe dla klientów i to one są pierwszym świadectwem, przez które mogą przyjąć lub odrzucić daną agencję.
Z drugiej strony trudno uniknąć krytyki. Ta jest zupełnie naturalną częścią pracy agencji nieruchomości. Konstruktywny komentarz negatywny może zresztą przynieść bardzo dobre skutki. „Kubeł zimnej wody” przydaje się w momencie, gdy tracimy z oczu potrzeby klienta.
Na każdy negatywny komentarz warto odpowiedzieć. Jeśli czujemy, że klient ma rację – szczerze przeprośmy, zaoferujmy rekompensatę. Jeśli natomiast czujemy się skrzywdzeni – warto sprawę wyjaśnić, opisując ją z naszej perspektywy. Taka publiczna wiadomość będzie znakiem dla przyszłych klientów, że jesteśmy szczerzy i nie boimy się rozmowy z niezadowolonymi osobami.
POSZUKIWACZE AUTENTYCZNOŚCI
Klienci szukający dobrego agenta nieruchomości zwracają również dużą uwagę na jego autentyczność. Spójność jego wizerunku oceniana jest przede wszystkim podczas spotkania face to face. Wówczas wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej agencji nieruchomości, w social mediach i forach branżowych mogą zostać w łatwy sposób zrewidowane.
Agent reklamujący się jako szybko działający, kulturalny, sprawny i doskonale znający rynek, swoją autentyczność musi potwierdzić w działaniu. Sztab najlepszych marketingowców nie pomoże, jeśli agentowi zabraknie woli, talentu i pomysłu na to, jak spełnić oczekiwania klienta.
Odpowiadając na tytułowe pytanie, kim jest dobry agent nieruchomości – musimy zastanowić się nad kluczową kwestią. Jeśli jesteś agentem, brzmi ona: jak chcę, by inni mnie postrzegali? Natomiast, jeśli czytasz ten artykuł z perspektywy klienta, zastanów się przede wszystkim nad tym, jakie masz oczekiwania wobec agenta?
Bo tak naprawdę „dobry” dla każdego będzie oznaczać co innego. Tylko precyzując swoją wizję dobrego agenta nieruchomości, możemy takiego znaleźć lub takim się stać.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.