CZY ZASTANAWIAŁEŚ SIĘ, JAK KLIENCI SZUKAJĄ SWOICH OGŁOSZEŃ?
W jednym z ostatnich artykułów pisaliśmy o tym, by jako pracownicy agencji nieruchomości postawić się na miejscu kupującego. W ten sposób prezentowane przez nas nieruchomości znacznie lepiej trafią w jego gusta. Takie „wejście w buty” klienta konieczne jest nie tylko w momencie przekonywania do transakcji, ale również na wcześniejszych etapach.
Dokładne poznanie potencjalnego klienta pozwoli na dużo precyzyjniejsze dostosowanie oferty. Dzięki temu będzie ona spełniała potrzeby i oczekiwania kupującego, a tym samym – zwróci jego uwagę. Na początek powinniśmy dowiedzieć się więc, w jaki sposób najczęściej wyszukiwane są oferty z mieszkaniami i domami na sprzedaż.
WALKA O UWAGĘ
W dobie Internetu i zalewu masą wiadomości to uwaga klientów jest dla agencji nieruchomości najcenniejszym kruszcem. To o nią zabiegamy i to ona przynosi nam późniejsze korzyści. Jak więc przykuć uwagę klienta naszym ogłoszeniem?
Badania zachowań konsumenckich pokazują, że najchętniej czytane ogłoszenia to nie tylko te, z atrakcyjną ceną. Uwagę kupujących zatrzymuje również pięknie wykonane zdjęcie oraz… obietnica reakcji z naszej strony. Widoczne informacje kontaktowe, numer telefonu, imię i nazwisko (a najlepiej również zdjęcie) agenta nieruchomości – wszystko to sprawia, że użytkownik zaczyna nam ufać.
POZNAJ ŚWIAT DIGITAL
Poznanie środowiska, w którym poruszają się klienci to rzecz oczywista i rada zakrawająca na banał. Jednak patrząc na niektóre oferty mieszkań na sprzedaż, można łatwo dojść do wniosku, że te podstawy są najbardziej zaniedbane. Od czego więc należy zacząć poznawanie świata digital?
Po pierwsze, powinniśmy wiedzieć, na jakich urządzeniach klienci przeglądają oferty. Od kilku lat dominującą tendencją jest korzystanie w tym celu z urządzeń mobilnych. Smartfony, tablety, notebooki – to one dziś są na nieruchomościowym topie.
Informacje te wykorzystajmy, weryfikując, jak nasza witryna internetowa zachowuje się na urządzeniach mobilnych. Czy jest responsywna? Czy umożliwia wygodne przeglądanie ofert, a przede wszystkim w intuicyjny sposób zachęca do kontaktu z agentem? Dobrze zaprojektowane strony internetowe nie mogą przytłaczać nadmiarem informacji, za to powinny zachęcać estetycznym designem, jakościowymi zdjęciami i pełną czytelnością.
Wiedząc także o rodzajach urządzeń, które najczęściej służą do przeglądania ofert – dostosuj właściwie działania promocyjne wybranych ogłoszeń. Promocja w serwisach nastawionych na użytkowników mobilnych może przynieść w krótkim czasie bardzo pozytywne efekty.
SZYBKI ŚWIAT, SZYBKIE REAKCJE
Świat cyfrowy charakteryzuje się niezwykłą szybkością. Użytkownicy (szczególnie korzystający z urządzeń mobilnych) właściwie nie czytają, a skanują treści oferowane przez Internet. Milisekundy decydują o tym, czy ich uwaga zatrzyma się na dłuższą chwilę przy danej informacji. Istotne jest więc takie konstruowanie ofert, które wyróżni się (oczywiście w pozytywnym sensie). Powinniśmy więc z dużą świadomością zachowań konsumenckich konstruować tytuły ogłoszeń, decydować o ich formie i treści. Skuteczne porady o tym, jak pisać ogłoszenia znajdą Państwo w naszych wcześniejszych artykułach!
Pamiętajmy jednak, że dobre ogłoszenie charakteryzuje się nie tylko zachęcającym i poprawnym językiem, ale przede wszystkim odpowiada na pytania. Poszukiwacze idealnych mieszkań w pierwszej kolejności filtrują ogłoszenia według kategorii, wśród których największą popularnością cieszy się informacja o liczbie pokoi od, następnie cenie do, powierzchni od, liczbie pokoi do oraz powierzchni do. Ta informacja dużo mówi o współczesnych potrzebach klientów, dla których cena nie jest już głównym kryterium wyboru. Mając świadomość zachowań klientów w trakcie filtrowania ogłoszeń, a także znając aktualne trendy wyszukiwań fraz kluczowych, możemy skonstruować ogłoszenie idealnie wpisujące się w ich potrzeby.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.