NIE ZGUBIĆ SIĘ W TŁUMIE, CZYLI JAK WYPROMOWAĆ AGENCJĘ NIERUCHOMOŚCI W CZASACH MEDIÓW INTERAKTYWNYCH
Media interaktywne to szansa i zguba naszych czasów. Fora dyskusyjne, social media, sieć telefoniczna – wszystko to sprawia, że jesteśmy na widoku. Zarówno nasze życie prywatne, jak i zawodowe musimy w pewnym sensie dostosować do współczesnych realiów. Błąd może nas dużo kosztować. W jaki sposób skutecznie wypromować agencję nieruchomości w czasach mediów interaktywnych?
ORYGINALNOŚĆ? TAK, ALE PRZEMYŚLANA
Świat promocji przeniósł się w dużej części do Internetu. Strony www agencji nieruchomościowych, fora dyskusyjne, blogi branżowe, fanpage firmy, a nawet konkretnych agentów nieruchomościowych… Dostępność Internetu sprawia, że konkurencja na rynku jest naprawdę ogromna. Każdy więc szuka swojego miejsca, swojej niszy. W tych działaniach nie można zapominać o skojarzeniach związanych z agencjami nieruchomościowymi. Dla klientów mają być one gwarantem skuteczności, profesjonalizmu, rzeczowej i rzetelnej pomocy w realizacji zamierzonych celów. Dlatego niezwykle istotne są wszelkie treści, publikowane przez agencje – szczególnie ważne w tym zakresie są treści wizualne, które odbierane są najbardziej emocjonalnie. Publikacja niestosownej, mało profesjonalnej grafiki może dużo kosztować firmę. Pamiętajmy więc, że wyróżnienie się jest w przypadku tego zawodu procesem, długofalowym działaniem, którego nie warto zaprzepaszczać nieprzemyślaną, sztucznie oryginalną strategią promocyjną.
JAK ROZMAWIAĆ W INTERNECIE?
Klienci, konkurencja, osoby dopiero szukające swojej agencji nieruchomości mają swobodną możliwość, by skontaktować się z nami. Chociaż nadal wiele osób preferuje komunikację za pośrednictwem telefonii komórkowej, gros wybiera Internet. Nie ważne, czy pytanie, prośba, spostrzeżenie zostanie wysłane do nas w prywatnej wiadomości, czy w publicznym komentarzu, powinniśmy nauczyć się tego, jak rozmawiać w Internecie.
Kluczowy jest profesjonalizm. Brak kompetencji może zostać szybko dostrzeżony. Bardzo ważna jest także poprawność językowa publikowanych komunikatów. Błędy ortograficzne i stylistyczne są niedopuszczalne!
Nie każda osoba, która do nas napisze, będzie miła. Może zdarzyć się poirytowany klient, a nawet jakiś wulgarny komentarz. Złotą zasadą jest nieekscytowanie się takimi wiadomościami, niezarażanie się negatywnymi emocjami. Już wiele firm (nie tylko związanych z branżą nieruchomościową) straciło swoją renomę przez rażąco agresywny sposób komunikacji.
MARKETING 360, CZYLI WSZYSTKO POD KONTROLĄ
Czy promocja agencji nieruchomości powinna ograniczać się wyłącznie do Internetu? Musimy pamiętać, że potencjalni klienci to osoby w różnym wieku i prowadzące różne style życia. Warto mieć to na uwadze i pod tym kątem dobrać najskuteczniejszą komunikację marketingową. Wielu deweloperów i agencji korzysta z narzędzi tzw. marketingu 360 łączącego życie online (social media, blogi, portale branżowe) i offline (prasa, TV, radio, bilbordy). Ważne, by oba te rodzaje komunikacji były spójne.
STORYTELLING, CZYLI WYKAŻ ZAANGAŻOWANIE
A jak opowiadać o nieruchomości? Nieważne, czy robimy to poprzez jej opis w Internecie, czy opowiadamy o niej klientom podczas prezentacji, warto zastosować tzw. storytelling. Sztuka dobrego opowiadania pozwoli Ci zbudować trwałą więź z klientami. Autentyczne, angażujące opisy i historie sprawią, że klient zaufa Ci, a co najważniejsze – zapamięta! A o to w świecie tak dużej konkurencji jest niezwykle trudno!
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.