HOME BRANDING, CZYLI TWORZENIE I ZARZĄDZANIE WIZERUNKIEM NIERUCHOMOŚCI NA SPRZEDAŻ
Jeśli planujemy sprzedać mieszkanie, nie wystarczy samo umieszczenie oferty w Internecie. Bogata ilość ofert mieszkań i domów w atrakcyjnej cenie nie działają na naszą korzyść. W tym wypadku to klienci dyktują cenę, stawiają kolejne warunki, żeby ostatecznie wybrać zupełnie inną ofertę od naszej. Jeżeli zależy nam, aby sprzedać nieruchomość jak najszybciej i osiągnąć najwyższy zysk ze sprzedaży, potrzeba będzie całkowicie zmienić swoją postawę. Ze sprzedawcy biernego stać się sprzedawcą aktywnym. Niezbędna będzie również znajomość nowoczesnych technik marketingowych.
Wizerunek na sprzedaż
Nikt nie może zaprzeczyć, że dbałość o wizerunek jest nieodłącznym elementem naszego życia. Czy to w sferze biznesowej, czy prywatnej, tak zwany personal branding jest obowiązkową częścią życia dla ludzi pracujących w korporacjach, prywatnych przedsiębiorstwach, czy firmach.
Personal branding to nic innego jak umiejętność budowania własnej marki, co ma ułatwić w sensie przenośnym sprzedanie siebie. Chodzi tutaj o właściwą, przekonywującą prezentację wszystkich indywidualnych zdolności, umiejętności, doświadczenia i profesjonalizmu. Ostatecznie, dobrze zaplanowany personal branding przekłada się na wykorzystanie w sposób maksymalny osobistego potencjału i zwiększa szansę na osiągnięcie życiowego sukcesu.
Co ma wspólnego personal branding ze sprzedażą domu, czy mieszkania? Analogicznie, home branding to kreowanie i zarazem zarządzanie wizerunkiem nieruchomości, którą planujemy sprzedać. Nadrzędnym celem home-brandingu jest sprzedaż nieruchomości, natomiast zadania podrzędne to między innymi wzbudzenie zainteresowania jak największej ilości potencjalnych nabywców, oraz osiągnięcie dzięki temu satysfakcjonującego zysku. Zatem, w jaki sposób stworzyć markę nieruchomości, która będzie interesująca dla klientów, oraz pozwoli osiągnąć zamierzone cele?
Wzbudź emocje
Po pierwsze, nie zawsze decydującym czynnikiem, który wpływa na decyzję klienta, czy kupi daną nieruchomość lub nie, jest cena bądź całkowita powierzchnia mieszkania. Wyobraźmy sobie następującą sytuację, jeśli klient będzie miał do wyboru oferty domów lub mieszkań w zbliżonej cenie, ponadto ulokowanych w tej samej dzielnicy, na jaką ofertę w ostateczności się zdecyduje? Odpowiedź jest prosta. Na tę, która wywołuje w nim najwięcej pozytywnych emocji. Dlatego nie bez znaczenia jest dla nabywców historia domu, który zamierzają kupić, oraz charakter jego wnętrz. Każdy człowiek naturalnie szuka takiego miejsca, które będzie odpowiadać jego indywidualnym upodobaniom.
Na początku priorytetem jest ustalenie grupy docelowej, do której kierujemy naszą ofertę sprzedaży. Czy będą to osoby młode, które preferują nowoczesne i oryginalne wnętrza, czy raczej ktoś, kto woli z lekka staroświecki styl? A może grupą, którą najbardziej zainteresuje nasza oferta będzie duża rodzina z dziećmi? Jeżeli będziemy świadomi, dla której grupy klientów nasza oferta jest najatrakcyjniejsza, o wiele łatwiej będzie nam obrać właściwą strategię działania.
Dopiero, gdy już wiemy, kto jest naszą główną grupą docelową, należy precyzyjnie określić upodobania tych osób. Głównie chodzi o styl życia, która preferuje konkretna grupa. Idąc dalej, naszym zadaniem jest wykreowanie takiej marki sprzedawanej nieruchomości, która pasuje do tego stylu życia.
Jeżeli zrobimy to we właściwy sposób, nieruchomość wywrze o wiele więcej pozytywnych emocji wśród kupujących. Wtedy również na bieżąco jesteśmy w stanie zarządzać wizerunkiem nieruchomości, aby oferta była przekonywująca dla klientów.
Oczywiście samodzielne kreowanie marki nieruchomości wcale nie jest zadaniem łatwym. Wymaga przede wszystkim wiedzy na temat aktualnych preferencji klientów, oraz poddaniu właściwej analizie współczesnego rynku nieruchomości. Ważna jest również umiejętność obiektywnej oceny mocnych i słabych punktów sprzedawanego mieszkania lub domu. Najlepiej w tej sprawie skonsultować się z doświadczonym agentem nieruchomości.
Home branding w praktyce
Stworzyliśmy już odpowiedni wizerunek naszej nieruchomości, czas na kilka praktycznych rozwiązań. Zaczynając od ogłoszenia, zaniedbywaną kwestią przez wielu sprzedających jest opis nieruchomości. Często jest niekompletny, za krótki lub napisany niegramatycznie. Takie oferty nie mają żadnych szans, żeby zostać odnalezione przez wyszukiwarkę, a jeśli nawet ktoś je odszuka, szybko zostaną wyłączone. Jeżeli już na wstępie nasza oferta sprawa wrażenie niepoważnej i nieprofesjonalnej, większość potencjalnych klientów rezygnuje z dalszego kontaktu.
Inną rzeczą jest zdjęcie sprzedawanej nieruchomości, szczególnie jego brak lub zła jakość grafiki. Jeśli nie mamy naturalnej zdolności wykonywania ładnych, klimatycznych zdjęć, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów i zlecić sesję zdjęciową naszej nieruchomości. Można także pokusić się o krok dalej, aby jeszcze bardziej odróżnić naszą ofertę od konkurencyjnej. Prezentacja multimedialna, czy film na YT z dobrym podkładem są kolejnymi metodami, które w Polsce nie są jeszcze tak popularne, jak zagranicą, a mają niezwykłą skuteczność w oddziaływaniu. Szkoda byłoby z tego nie skorzystać.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.