NAJPOPULARNIEJSZE SERWISY Z OFERTAMI NIERUCHOMOŚCI – JAK Z NICH SKUTECZNIE KORZYSTAĆ
Portale internetowe z ofertami sprzedaży nieruchomości – to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów na szybszą sprzedaż swojego domu, mieszkania czy działki. Powód jest jeden i prosty – większość ludzi zaczyna swoje poszukiwania domu właśnie za pośrednictwem Internetu. Dlatego dziś pod lupę weźmiemy najpopularniejsze serwisy z naszej branży i sprawdzimy, jak z nich korzystać.
Największe serwisy
Choć pewnie jest ich znacznie więcej, tylko garść z nich przebiła się do świadomości ogółu:
- otodom.pl
- dom.gratka.pl
- domiporta.pl
- nieruchomosci-online.pl
- szybko.pl
- Dlaczego akurat one? Ilu mają użytkowników? Co oferują?
otodom.pl
Serwis należący do grupy Allegro obecny na rynku już 8 lat. Jest bardzo popularny – zajmuje aż 6,37% rynku, co oznacza w praktyce prawie 1,4 mln użytkowników miesięcznie (z czego 166 490 użytkowników pochodzi z woj. Śląskiego). Sam w sobie więc stanowi ogromny rynek, na którym jest o co się starać.
dom.gratka.pl
Należy do grupy Polskapresse i jest na rynku aż 12 lat. Przejął 4,21% tortu, co oznacza ponad 912 tys. unikalnych użytkowników (z czego 148 342 z woj. Śląskiego). Jest więc o co walczyć.
domiporta.pl
Portal należący do grupy Agora, historią sięgający 8 lat wstecz i zajmujący aktualnie 2,43% internetowego rynku handlu nieruchomościami. Oznacza to ponad 0,5 mln użytkowników.
nieruchomosci-online.pl
Niewiele niżej pod domiporta.pl klasyfikuje się portal nieruchomosci-online.pl – który należy do spółki NNV, wydawcy e-magazynu ESTATE, kierowanego do pośredników nieruchomości.. Jest obecny na rynku od 7 lat i zdołał przejąć nieco ponad 2% potencjalnych klientów. Przekłada się to na prawie 450 tys. użytkowników.
szybko.pl
Listę najpopularniejszych serwisów zamyka portal szybko.pl, który jest na rynku 8 lat i w tym czasie zdołał ująć za serce ponad 200 tysięcy użytkowników – czyli niepełny procent rynku.
Siła koncentracji
Na naszą uwagę szczególnie zasługują dwa pierwsze, najpopularniejsze serwisy. Nie tylko ze względu na to, że liczba ich użytkowników jest tak wielka – ale również dlatego, że oferują ciekawe i użyteczne mechanizmy wewnętrznej promocji ofert – o czym powinien wiedzieć każdy, kto chce sprzedać szybko swoją nieruchomość.
Serwis otodom.pl grupy Allegro...
...oferuje całą gamę różnych opcji promocyjnych. Pierwszą i najpopularniejszą są tzw. podbicia oferty – polegające na tym, że nasza oferta nieruchomości natychmiast znajduje się na szczycie listy wyszukiwań ofert. Przynajmniej do momentu, gdy nie zrobi tego konkurencja. To właśnie czujność i szybkość reakcji liczą się w przypadku podbić.
Podbicie kosztuje 3 zł, ale w przypadku zakupu pakietu – cena pojedynczego podbici znacznie spada. Chociażby dlatego opłaca się korzystać z usług agenta nieruchomości – jest znacznie większa szansa, że będzie miał wykupiony pakiet, którego zakup nie opłaca się za bardzo w przypadku klienta indywidualnego. My, agencji, korzystamy z tego narzędzia często – przez co korzystamy także z rabatów.
A skuteczność podbicia jest wielka. Statystyki pokazują, że liczba wyświetleń oferty mnoży się razy 9 (!), a liczba kliknięć w numer telefonu zwiększa się 11-krotnie!
Istnieje jednak sposób, by liczba kliknięć w numer telefonu na tym portalu wzrosła aż 22-krotnie. Jaki to sposób?
Trzeba zapłacić 15 zł, a nasza oferta będzie pojawiała się na początku listy wyszukiwań (chyba, że ktoś kupi tę usługę po nas). Jak pokazują statystyki – ta operacja opłaca się. Liczba wyświetleń jest 11 razy większa, niż w przypadku oferty niepromowanej.
Kolejnymi możliwościami, jakie daje nam ten serwis, jest umieszczenie linku do oferty wyświetlanego obok listy wyników wyszukiwań ofert nieruchomości z danego obszaru. Płacimy za to tylko 5 zł na tydzień, ale efekt jest oszałamiający. Dopasowując ofertę do obszaru, potrafimy podnieść klikalność numeru telefonu nawet... 40 razy!
Serwis oferuje także kilka innych opcji: tzw. showcase – czyli możliwość rotacyjnego wyświetlania oferty na stronie głównej, czy też dodawania ogłoszenia także na OLX.pl (dawniej Tablica.pl). Gdy dodamy do tego fakt, że serwis posiada także responsywną stronę www oraz aplikację mobilną – okazuje się, że otodom.pl daje nam do ręki naprawdę spory zestaw interesujących narzędzi, z których sprawny agent nieruchomości może zbudować – jak z klocków – skuteczną strategię promocyjną.
Serwis dom.gratka.pl z kolei...
...działa na nieco innych zasadach. Istnieje na nim możliwość zakupienia specjalnych punktów – które stanowią jakby wewnętrzną walutę portalu.
Za punkty można kupować różne usługi. Co mamy do wyboru?
Możemy punkty przeznaczać na daną ofertę. Im więcej punktów posiada dana oferta, tym wyżej znajduje się na liście ofert – co oczywiście przekłada się na liczbę wyświetleń i zapytań.
Jak dokładnie wyglądają efekty? Statystyki pokazują, że ogłoszenia promowane punktami potrafią być wyświetlane nawet… 77 razy częściej niż niepromowane. Odbieramy nawet 3 razy więcej telefonów, a zapytań mamy... 45 razy więcej! Zatem to opłacalna forma promocji oferty nieruchomości.
W serwisie możemy także wyróżnić ofertę nieruchomości na mapie. Płacimy za to z góry punktami a wyróżnienie utrzymuje się 7 dni. Efekty są podobne, jak w przypadku promowania oferty na liście wyszukiwań.
Ciekawą opcją jest możliwość promowania oferty za pomocą tzw. Atopowiadamiacza. Za 34,50 netto serwis wyśle 1000 powiadomień o naszej ofercie do osób, które są potencjalnie zainteresowane tego typu obiektami (wcześniej wyraziły na to zgodę i potwierdziły, co konkretnie interesuje ich na danym obszarze). Rozwiązanie jest genialne w swojej prostocie.
Oczywiście temat promowania oferty nieruchomości na portalach jest o wiele szerszy i głębszy, niż mogę to opisać tutaj na blogu. Niektórzy agenci po latach praktyki osiągają istną wirtuozerię w odpowiednim dobieraniu narzędzi, jakie oferują tego typu serwisy. Jest to kolejny powód, dla którego warto przemyśleć wynajęcie profesjonalnego agenta nieruchomości, który zajmie się skuteczną i szybką sprzedażą naszej nieruchomości.
W razie pytań lub problemów – zachęcam do kontaktu ze mną.
I zwracam się także z zapytaniem: Czy Ty także korzystasz z portali nieruchomości? Z jakimi problemami się tam zetknąłeś? Podziel się swoją opinią w komentarzu.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.