JAK WYRÓŻNIĆ SWOJĄ NIERUCHOMOŚĆ SPOŚRÓD SETEK INNYCH OFERT
Rynek nieruchomości jest szeroki i głęboki. Codziennie pojawiają się na nim setki przeróżnych ofert – niektóre lepsze, niektóre gorsze. Gdy chcesz sprzedać swoją nieruchomość, pytaniem, które pojawia się naturalnie jest wtedy: Jak wyróżnić swoją nieruchomość? Dziś odpowiem na to pytanie, podając kilka ciekawych trików, które można zastosować w większości przypadków.
Daj dokładną cenę
Badania pokazują, że nieruchomości, których cena jest szczegółowa (np. 147 883 zł zamiast 150 tys.) sprawiają wrażenie, że oferta jest dokładnie przemyślana i przekalkulowana. W efekcie zgłaszający się do biura nieruchomości potencjalni klienci są w znacznie mniejszym stopniu gotowi, by próbować wynegocjować niższą cenę. A nawet, gdy zaczynają negocjację – sugerują mniejsze obniżenie ceny, niż w przypadku cen zaokrąglonych.
Oprócz tego – oferta ze szczegółową ceną wygląda na bardziej rzetelną oraz wiarygodną i wyróżnia się na tle innych.
Nadaj swojej nieruchomości nazwę
Bohaterka filmu „Pod słońcem Toskanii” podczas wycieczki po Włoszech przejeżdża autobusem obok przepięknej starej willi o nazwie „Bramasole” – co oznacza z włoskiego „Pragnienie słońca”. Zauroczona tą niezwykłą nazwą, decyduje się na zakup – i tak zaczynają się jej perypetie.
Nadawanie nazw w marketingu to tak zwany naming. Marketingowcy i psychologowie odkryli, że ludzie są w stanie zapłacić znacznie więcej za coś, co ma swoją unikalną nazwę – wydaje się bowiem, że dana rzecz jest wyjątkowa i niepowtarzalna (nawet, jeśli nie jest).
Oczywiście nie wszędzie da się tę technikę zastosować – trudno bowiem nadać nazwę mieszkaniu w bloku czy domu w zabudowie szeregowej. Bywają jednak pewne obiekty, które są rzeczywiście unikalne, wyjątkowe, jedyne w swoim rodzaju. Wtedy też przymocowanie do budynku tablicy z intrygującą, wyjątkową nazwą potrafi zbudować w oczach potencjalnych kupców o wiele bardziej jakościowy obraz nieruchomości.
Opowiedz historię związaną z nieruchomością
W pewnych badaniach przeprowadzonych w USA, naukowcy postanowili zakupić na bazarach kilka bezwartościowych rzeczy: piłki, breloczki, obrazki itd. Średni koszt tych rupieci wynosił około dolara.
Następnie poproszono grupę zdolnych copywriterów (pisarzy tekstów reklamowych), by o każdym z tych przedmiotów opowiedzieli jakąś ciekawą historię (choć oczywiście nieprawdziwą). Zastanawiano się, o ile wzrośnie wartość przedmiotu, gdy każdy z nich będzie łączył się z jakąś opowieścią.
I tak np. piłeczka tenisowa okazała się trafić kiedyś w głowę byłego prezydenta USA, a breloczek był własnością pewnego znanego sportowca. Wystawiono przedmioty na internetowych aukcjach i okazało się, że ich wartość wzrosła średnio o... 320%!
Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że nie wszystkie wyniki badań otrzymanych w USA będą wprost przekładać się na efekty w Polsce – w końcu USA i Polska to jednak nieco dość odmienne kultury. Ale niech opowiedziana historia o nieruchomości potrafi podnieść jej wartość choćby o 10% – to już będzie coś.
Jeśli mamy do wyboru dwa identyczne domy – a o jednym z nich wiemy, że żyła tam szczęśliwa rodzina, że spędzała tam wszystkie święta Bożego Narodzenia, że tam urodziło się ich pierwsze dziecko… itd. – to z pewnością przypiszemy temu domowi większą wartość, niż w przypadku pierwszego, o którym nie wiemy nic. Dom taki będzie roztaczał wokół siebie „pozytywną aurę”, a potencjalni klienci będą odczytywać te historie jako dobrą wróżbę dla siebie i swojej rodziny.
Dlatego czasem warto opowiedzieć potencjalnemu klientowi, co ciekawego działo się w nieruchomości. Być może ktoś napisał tam bestsellerową książkę? Być może ktoś spędził tam szczęśliwe dzieciństwo?
Zadbaj o detale oferty
Pierwszym kontaktem potencjalnego kupca z nieruchomością jest oferta – to od jej jakości zależy, czy kupiec będzie chciał się umówić na spotkanie i obejrzeć nieruchomość, czy… wybierze inną.
Rzetelnie przygotowana oferta ma gigantyczną przewagę już na starcie w porównaniu z innymi. Plan nieruchomości, wyraźne i jakościowe zdjęcia budynku i jego wnętrza, opis, możliwość przeprowadzenia „wirtualnego spaceru” – wszystko to jest ważkim argumentem, by pofatygować się i obejrzeć nieruchomość na żywo.
Umysł potrzebuje też racjonalnego uzasadnienia swojej decyzji. Jeśli ktoś nabrał ochoty na nieruchomość, będzie szukał racjonalnych argumentów, które usprawiedliwią jego decyzję. Takim argumentem może być świetnie przygotowana oferta. Klient przełoży wrażenie, jakie wyniósł z oferty, na firmę i sprzedawcę.
Jeśli poszukujesz profesjonalnego sprzedawcy nieruchomości, który pomoże Ci szybko i po dobrej cenie sprzedać Twój dom, mieszkanie czy działkę – zgłoś się do mnie.
A jeśli znasz jeszcze inne sposoby na wyróżnienie swojej oferty spośród setek innych – zapraszam do podzielenia się nimi w komentarzach.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.