Czym jest home branding?
Nie da się ukryć, że żyjemy w świecie marki. Obecnie panuje trend na to, by tworzyć swoją markę osobistą, której celem jest wykreowanie naszego konkretnego wizerunku w oczach innych. Tego rodzaju podejście przydaje się przede wszystkim w świecie biznesu. Czy sprawdza się także w przypadku sprzedaży nieruchomości w Katowicach i innych miastach? Więcej szczegółów na ten temat w dzisiejszym artykule.
Home branding to stosunkowo młody trend, który przywędrował do nas z Zachodu. Tam tworzenie marki osobistej konkretnej nieruchomości jest bardzo popularne i z pewnością przekłada się na większy sukces sprzedażowy. Samo pojęcie home brandingu oznacza kreowanie wizerunku nieruchomości oraz zarządzanie nim. Ma to na celu zwiększenie zainteresowania kupnem mieszkania czy domu wśród potencjalnych kupców, co ostatecznie ma przełożyć się na jak najlepszą sprzedaż.
Home branding – kiedy się przydaje?
Home branding jest jednym z tych elementów, które mogą przesądzić o ostatecznej decyzji zakupu zainteresowanej osoby. Jeśli bowiem ma ona do wyboru dwa podobne mieszkania, w podobnej cenie i podobnej okolicy, to ostatecznie wybierze przestrzeń, która wywrze na niej lepsze wrażenie. I właśnie w tym miejscu pojawia się miejsce dla home brandingu. Jego zadaniem jest zadbać o jak najkorzystniejszy odbiór nieruchomości przez odwiedzających. Jak to osiągnąć? Poprzez odniesienia do pozytywnych emocji.
Określenie grupy docelowej
Home branding skupia się na tym, by osoby oglądające nieruchomość poczuły się w niej jak u siebie i, by przebywając w niej, przestrzeń budziła w potencjalnych kupcach dobre skojarzenia. Osiągnięcie takiego efektu nie jest proste. By móc to zrobić, najlepiej zacząć od określenia grupy docelowej, której nasza nieruchomość może się spodobać. Być może będzie ona idealnym lokum dla singla, nowożeńców, a może dla rodziny z dziećmi. Kiedy już wiemy, kto mógłby być najbardziej zainteresowany daną nieruchomością, należy określić profil takiego potencjalnego klienta, jego preferencje co do mieszkania i styl życia jaki prowadzi.
Jak widać home branding może stanowić wyzwanie dla osoby, która nigdy wcześniej nie miała z nim do czynienia. Wymaga on znajomości aktualnych trendów na rynku nieruchomości, a także licznych technik sprzedażowych. By stworzyć unikodową markę naszej nieruchomości, warto zatem zwrócić się o pomoc do profesjonalnego pośrednika. Specjalista nie tylko nakreśli ze szczegółami profil potencjalnego kupca naszej nieruchomości, ale też wdroży elementy home brandingu w promocję mieszkania lub domu.
Równie ważna jest jakość zdjęć. Przed wykonaniem sesji, warto postawić na home staging, czyli delikatne odświeżenie wnętrz, pod kątem preferencji grupy docelowej. Ciekawymi rozwiązaniami, choć rzadko stosowanymi jeszcze w naszym kraju jest tworzenie prezentacji multimedialnych o nieruchomości czy filmów na YT. Tego rodzaju działanie ostatecznie zwiększa zainteresowanie domem czy nieruchomością, co może przełożyć się na szybszą i efektywniejszą sprzedaż.
Home Branding krok po kroku
Tworzenie wizerunku nieruchomości powinno rozpocząć się już na etapie pisania ogłoszenia. Oferta powinna wyczerpująco opisywać lokal ze wszystkimi detalami, które mogłyby zintegrować wybraną grupę docelową. W przypadku rodziny z dziećmi piszemy o bliskości żłobków, przedszkoli i terenów rekreacyjnych, a w przypadku singli o dostępie do infrastruktury kulturalno – rozrywkowej miasta.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.