PROMOCJA NIERUCHOMOŚCI NA INSTAGRAMIE
INSTAGRAM – SKUTECZNE NARZĘDZIE PROMOCJI DOBREGO AGENTA NIERUCHOMOŚCI
Większość agentów nieruchomości przekonała się do mediów społecznościowych i chętnie wykorzystuje je do promocji swojej działalności. Często jednak ich działania ograniczają się do Facebooka. Wielu zapomina o nieco młodszej, choć cieszącej się podobną popularnością aplikacji, Instagram, która idealnie nadaje się do budowania marki oraz promowania sprzedawanych nieruchomości. Jak pośrednik może wykorzystać Instagram, by zwiększyć swój zasięg i trafić do kolejnych klientów? O tym w dzisiejszym artykule.
Instagram cieszy się ogromną popularnością. Na świecie z aplikacji korzysta ponad 400 mln ludzi, w Polsce z kolei jest już 2,5 mln użytkowników. To ogromny potencjał marketingowy, który niewiele firm wykorzystuje należycie. Warto podkreślić, że najliczniejszymi użytkownikami Instagrama są osoby w przedziale wiekowym od 15 do 34 lat, czyli w momencie, kiedy najpierw szuka się mieszkań do wynajęcia, a później podejmuje się pierwsze decyzje o kupnie własnej nieruchomości. Ten argument powinien przemówić do agentów nieruchomości, którzy myślą o rozwoju swojej działalności. Jak więc promować nieruchomość na Instagramie? Oto kilka cennych wskazówek.
PRZEDE WSZYSTKIM ŁADNE ZDJĘCIA
Treść wizualna na Instagramie to podstawa. Dlatego zanim wrzucisz na profil zdjęcie mieszkania na sprzedaż lub stworzysz reklamę swojego biura, zadbaj o to, by fotografie były estetyczne, ostre, dobrze wykadrowane i przedstawiały mieszkanie czy dom od jak najlepszej strony. Zanim zrobisz zdjęcie, postaw na delikatny home staging i pamiętaj o dobrym świetle. Dzięki temu wnętrze będzie się prezentować najbardziej korzystnie.
NIE WSZYSTKO NA RAZ
Wiadomo, że nie każda oferowana przez nas nieruchomość wygląda jak z katalogu mieszkaniowego. Dlatego zanim wrzucimy zdjęcie na Instagram, wyselekcjonujmy to najbardziej atrakcyjne, które faktycznie ma szansę przyciągnąć uwagę użytkowników. Potraktujmy profil na Instagramie jak wizytówkę naszego biura nieruchomości i upubliczniajmy tam tylko najbardziej reprezentacyjne fotografie.
BĄDŹ AKTYWNY
By nasz profil instagramowy był skuteczny, trzeba włożyć w niego nieco pracy. Nie wystarczy wrzucić kilku zdjęć i czekać na efekt. Tutaj bardzo ważne jest budowanie zaangażowania użytkowników. Obserwujmy więc inne profile związane z szeroko pojętą branżą mieszkaniową i udzielajmy się na nich. W ten sposób zainteresujemy odbiorców, którzy z czasem pojawia się u nas. Kiedy to nastąpi, pamiętaj o ekspresowej reakcji. Zawsze odpowiadaj na komentarze i zapytania. W ten sposób pozyskasz zaufanie i lojalność instagramowiczów.
NIE TYLKO OBRAZ
Instagram to aplikacja obrazkowa i to stanowi główne narzędzie komunikacji z odbiorcą. Nie zapominaj jednak o pozostałych jego możliwościach. Odpowiednie zdjęcie to dopiero początek. Postaw również na atrakcyjny opis lub nawet historię, którą zbudujesz na jego bazie. Posługując się tymi dwoma kanałami z pewnością dotrzesz skuteczniej do odbiorców.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.