Czy lokalizacja biura nieruchomości ma znaczenie?
Choć w dzisiejszych czasach pozyskiwanie klientów przez biuro nieruchomości przebiega przede wszystkim przez Internet, to nadal współpraca w wielu przypadkach odbywa się stacjonarnie. Wciąż zatem stacjonarne biuro nieruchomości ma istotne znaczenie zarówno w kwestii pozyskiwania nowych klientów, jak i obsługi już obecnych. Wielu rozpoczynających swoją działalność pośredników pracy, zastanawia się, gdzie wynająć lokal, by przyciągnąć do siebie potencjalnych zainteresowanych kupnem lub sprzedażą mieszkania. Więcej o najatrakcyjniejszej lokalizacji biura nieruchomości, dowiecie się z dzisiejszego artykułu.
Biuro nieruchomości w centrum
Wybór lokalizacji dla biura nieruchomości zależy przede wszystkim od wielkości miasta. Jeśli chcemy poprowadzić swój biznes w mniejszej miejscowości, lepszym wyborem będzie wynajem lokalu w centrum. Jest to bowiem miejsce, które skupia mieszkańców niemalże codziennie. Zwiększa to szanse na to, że w drodze do pracy czy z pracy wstąpią do naszego biura, jeśli przyjdzie im do głowy kupić/sprzedać lub wynająć nieruchomość.
Biuro nieruchomości w różnych dzielnicach miasta
Z kolei prowadzenie tego typu działalności w dużym mieście, wymaga innej strategii. Wynajem lokalu w centrum miasta może okazać się zbyt kosztowne, zwłaszcza jeśli dopiero chcemy rozpocząć swoją działalność. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie wybór konkretnej dzielnicy miasta, którą uważamy za najbardziej atrakcyjną pod kątem wynajmu i sprzedaży mieszkań. Warto więc zrobić research i sprawdzić, gdzie mieszkańcy danego miasta najchętniej kupują, wynajmują czy sprzedają nieruchomości i tam zdecydować się na stworzenie swojego biura.
Wygląd biura nieruchomości
Kiedy zdecydujemy się już, gdzie mniej więcej chcemy zlokalizować nasze stacjonarne biuro, musimy zastanowić się nad tym, jak powinno ono wyglądać i jaki powinien być jego rozmiar.
Bardzo ważnym aspektem przy wyborze konkretnego lokalu jest jego widoczność. To ona bowiem przyciągnie klientów. Należy więc wybrać taką przestrzeń, która będzie znajdować się blisko innych przestrzeni usługowych oraz tam, gdzie często chodzą przechodnie.
Pamiętajmy też o odpowiednim zagospodarowaniu witryn biura nieruchomości. Powinny się w nich znaleźć najnowsze oferty, którymi przyciągniemy do środka potencjalnych kupców.
Ważnym elementem atrakcyjnej lokalizacji biura jest też dostępność miejsc parkingowych w pobliżu i to nie tylko dla pracowników, ale przede wszystkim dla klientów. Jest to szczególnie istotne w centrum miasta, gdzie, jak wiadomo, o miejsce parkingowe nie jest łatwo.
Wyposażenie wnętrza biura nieruchomości
Kiedy znaleźliśmy już odpowiednią lokalizację i wszystko wokół niej sprzyja sukcesowi naszych działań, warto zadbać też o atrakcyjną aranżację wnętrza. Pamiętajmy, że klient, wchodząc do naszego biura, powinien poczuć się w nim komfortowo i bezpiecznie. Takie skojarzenia z pewnością zachęcą go do podjęcia współpracy.
Przygotujmy wygodne i ergonomiczne stanowiska pracy, dla wszystkich zatrudnionych i odpowiednią ilość siedzisk dla klientów. Przy każdym biurku powinny znaleźć się dwa krzesła, gdyż, podejmując ważne życiowe decyzje, jakimi niewątpliwie są zakup lub sprzedaż mieszkania, zazwyczaj dokonujemy ich z najbliższą nam osobą.
Jeśli chcemy podkreślić profesjonalizm pracowników, warto powiesić na ścianach certyfikaty zawodowe, dyplomy i świadectwa, które będą sygnałem dla odwiedzających, że trafili na firmę z kompetentnymi i doświadczonymi agentami.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.