Home staging mieszkania – jak wzbudzić emocje w kliencie?
Zwrócenie uwagi potencjalnych kupców lub najemców na oferowaną nieruchomość jest jednym z największych wyzwań, jakie stoją przed jej właścicielem. Dlatego właśnie warto zastanowić się nad usługą home stagingu, która może ułatwić wyróżnienie się na tle konkurencji.
Czym jest home staging?
W największym skrócie home staging jest profesjonalnym przygotowaniem naszej nieruchomości do zaoferowania jej potencjalnym kupcom lub najemcom. Home stager skupia się na estetyce mieszkania – jego celem jest sprawić, aby nieruchomość nie tylko przyciągała wzrok klientów, ale i zatrzymała ich na dłużej. Umiejętna aranżacja mieszkania znacząco zwiększa bowiem jego atrakcyjność, przyczyniając się w ten sposób do jego szybszej sprzedaży bądź najmu.
Home stagingu nie należy mylić z remontem mieszkania – chociaż częścią usługi może być, na przykład, odmalowanie ścian, home staging opiera się na doraźnych rozwiązaniach, niewymagających dużych nakładów finansowych. Home stager nie jest też projektantem wnętrz; za zadanie ma bowiem zwiększenie atrakcyjności już istniejącej przestrzeni, nie zaś – wymyślenie jej na nowo.
Zabiegi home stagerów
Można sobie w tym miejscu zadać pytanie, jakie prace wchodzą w ramy home stagingu. Okazuje się, że jest ich sporo, a home stagerzy wykorzystują różnorodne triki, by zwiększyć atrakcyjność naszego mieszkania.
Podstawą jest zadbanie o porządek. Niezależnie od tego, jak bogato urządzone jest mieszkanie, brudne smugi czy kurz na szafach potrafią zepsuć dobre, pierwsze wrażenie. Do tego nie świadczą też najlepiej o właścicielu. Liczy się także porządek estetyczny – z prezentowanego mieszkania warto usunąć zbędne przedmioty i dodatki, zastępując je takimi, które będą dopełniały aranżację wnętrza.
Mówiąc o dodatkach, dobry home stager zatroszczy się o to, aby przy pomocy dekoracyjnych poduszek, mądrze rozmieszczonych roślin i dobranych kolorów mieszkanie miało swój charakter. Dzięki temu potencjalni nabywcy zapamiętają naszą ofertę na dłużej. Jednak nic w nadmiarze – większości klientów zależy na tym, aby ich nowe cztery kąty łatwo było zindywidualizować i szybko poczuć się jak w domu.
Przy prezentacji mieszkania warto oddziaływać na zmysły naszych klientów. W przygotowanej do sprzedaży lub najmu nieruchomości często poczujemy woń świeżych kwiatów czy świeczek zapachowych. Szczególnie ważną rolę odgrywa oświetlenie. Miękkie światło zza okna pozwoli zaprezentować mieszkanie w najkorzystniejszym, nomen omen, świetle. Jednak również i przemyślane oświetlenie pomieszczeń lampami czy lampionami może pomóc zbudować przyjemną dla zmysłów atmosferę.
Przygotowując się do sprzedaży lub wynajmu mieszkania warto jest zatem zwrócić się po pomoc do specjalisty, który ma doświadczenie w home stagingu. Takie wsparcie często oferują biura nieruchomości, opierając się na znajomości potrzeb i preferencji klientów na interesującym nas rynku.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.