Jak napisać dobre ogłoszenie o sprzedaży mieszkania?
Chcąc sprzedać nasze mieszkanie nie możemy liczyć na to, że znajdziemy nabywcę „przez przypadek”. W gąszczu ofert na portalach ogłoszeniowych warto więc się wyróżnić – a najlepiej pomoże nam w tym dobrze przygotowane ogłoszenie. Jakie informacje musi zawierać i o czym powinniśmy napisać, jeśli chcemy zwrócić uwagę klientów?
Zacznijmy od atrakcyjnego wstępu
Większość potencjalnych klientów nie poświęci zbyt wiele czasu każdej przeglądanej ofercie – to po prostu niemożliwe. Jeśli zależy nam, by to właśnie przy naszej nieruchomości zatrzymali się na dłużej, koniecznie przygotujmy zachęcające do dalszej lektury pierwsze akapity.
Jaki powinien być dobry wstęp? Przede wszystkim – prosty i zwięzły, chociaż to tyczy się w zasadzie całego ogłoszenia. Piszmy na temat i bez ogólników, w samym wstępie zwracając uwagę na najważniejsze szczegóły, które chcemy zaprezentować naszym klientom. To właśnie konkretne zalety nieruchomości, opisywane przystępnym, rzeczowym językiem, zatrzymają czytających na dłużej przy naszej ofercie. Może warto pochwalić się lokalizacją – łatwym dostępem do komunikacji miejskiej i kluczowych punktów miasta, np. uczelni? A może podkreślimy komfortowe warunki, jakie gwarantuje nasze mieszkanie? Pozwólmy na to, by właśnie one przyciągnęły potencjalnych klientów.
Jakich informacji nie może zabraknąć w opisie?
Udało nam się zachęcić poszukujących nowego lokum klientów do lektury naszego ogłoszenia – co dalej? Musimy przygotować rzetelny, dokładny opis naszego mieszkania. Agenci nieruchomości zwracają uwagę, by zwrócić w nim uwagę zarówno na podstawowe informacje, jak i na szczegóły dotyczące nieruchomości.
Do najważniejszych danych, które zainteresują naszych klientów, należy metraż, liczba pomieszczeń i ich rozkład oraz lokalizacja mieszkania. Jeśli przygotowujemy ofertę sprzedaży lokalu w bloku, szczególnie istotne będzie także piętro, na którym znajduje się nieruchomość. W przypadku domów wolnostojących powinniśmy z kolei opisać teren zabudowy.
Chwilę powinniśmy poświęcić także na wnętrze – jaki jest stan wykończenia mieszkania i w jakie elementy jest ono wyposażone. Czy łazienka lub kuchnia mają stałą zabudowę? Jak mają się sprawy z balkonem? Odpowiedzi na te pytania każdy klient z pewnością będzie chciał poznać. Nie zapominajmy o kwestiach technicznych – dostępie do instalacji i rodzaju budownictwa.
Wreszcie, w ogłoszeniu koniecznie zawrzyjmy informacje dotyczące kwestii finansowych. Dla większości potencjalnych nabywców to one mogą okazać się kluczowe przy podjęciu decyzji o zakupie, dlatego rzeczowo opiszmy koszty: cenę mieszkania, wysokość czynszu i opłat dodatkowych, związanych przykładowo z ogrzewaniem. Jeżeli jesteśmy skłonni do negocjacji, to wspomnijmy o tym – potencjalnych nabywców często zachęca to do kontaktu. Przy wycenie mieszkania i ewentualnych negocjacjach dobrą radą może nam posłużyć doświadczony negocjator nieruchomości.
Masz pytania? Chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń albo zostaw swój numer - oddzwonimy!
Marta Kulawik
Licencjonowany Pośrednik w Obrocie Nieruchomościami. Dostarcza swoim Klientom sprawdzone informacje pochodzące z wiarygodnych źródeł. Zawsze też reprezentuje tylko jedną stronę transakcji. Znajomość lokalnego rynku nieruchomości poparta doświadczeniem na rynkach światowych, pozwala jej na kompleksową obsługę każdego rodzaju transakcji z korzyścią dla Klienta.